aanbodactiviteitenGeen categorie

Een rustig en positief brein. #hoedan??

Werk je thuis achter je pc, ben je hometeacher, mantelzorger op afstand, heb je meer tijd maar toch ook niet en ben je aan het eind van de dag hartstikke moe en ontevreden? Doorbreek deze cirkel. Juist nu, nu toch al alles anders is. Dit is hèt moment om belemmerende patronen in je brein te doorbreken en te vervangen door helpende.

Patronen doorbreken heeft tijd nodig. Je hersenen maken diepe verbindingen van patronen die je jarenlang hanteert. Denk aan negatieve gedachten of gewoonten, die je inmiddels onbewust hebt. Je hersenen kiezen voor de kortste en gemakkelijkste weg. En gelijk hebben ze, je hebt het al druk genoeg op een dag. Hoe zorg jij tóch voor een rustig en positief brein?

 

Koffie en regie


Nieuwe patronen maken voelt in het begin ongemakkelijk en kost energie. Je gaat af van je impulsen en moet de overstap maken naar bewuste beslissingen. Zelf heb ik een maand lang geen koffie gedronken. De eerste twee weken liep ik iedere ochtend naar het koffieapparaat en moest ik me beheersen om niet tóch dat ene bakkie te drinken. Na twee weken werd het gemakkelijker en na vier weken was het goed te doen. Inmiddels kies ik elke ochtend of ik wel of niet koffie wil.

Het mooie van zoiets relatief simpels als geen koffie meer drinken, is dat het me het gevoel geeft de regie te hebben. Ik bepaal wat ik wel en niet doe. Dat gevoel werkt door op andere onderdelen van mijn leven en dat uit zich in efficiënt werken en zelfs nieuwe ideeën.

 

Van onrust naar rust

Nou ja, ik werkte efficiënter dan ooit. Tot de ‘technische lockdown’ en ik me de eerste weken moest zien te verhouden tot het thuis werken met twee pubers, een agenda met continu verschuivende afspraken en bezorgde ouders op afstand. Daar werd ik flink onrustig van.
Toch is het me gelukt om terug te keren naar een rustig en positief brein. Hoe dan? Door dagelijks korte oefeningen te doen die me helpen fysiek en mentaal fit te blijven. Denk aan ademhalings- en mindset oefeningen en leefstijlacties qua beweging en voeding. Kleine, praktische zaken die goed in te passen zijn in een druk leven. Deze werken zo goed dat ik ze graag met je deel.

 

Praktisch breinprogramma


Wil jij ook een kalm en positief brein? Nu én straks? Ik bied je een Praktisch breinprogramma aan waarin ik mijn kennis van leefstijl, de werking van het brein en rationele effectiviteitstheorie gebundeld heb tot een behapbaar programma.

In het Praktisch breinprogramma krijg je van mij:
– Drie keer on-line coaching van 45 minuten, waarin ik oefeningen met je doe die je daarna gemakkelijk in je eentje kunt doen.
– Lekker vanuit je eigen huis, per telefoon of beeldbellen.
– Een praktisch werkboek dat je helpt dagelijks de oefeningen vol te houden.
– Op verrassende momenten een humorvolle ‘schop onder je …’ 😉 waardoor je aan de slag blijft.

Je investering voor dit programma is slechts € 147 ex BTW.
Maak nu een afspraak voor een kennismakingsgesprek waarin ik je precies vertel wat je kunt verwachten. Wanneer je dat nu doet, kun je volgende week al starten.

Tot snel, Inge van Erp